Where to go

Ett av mina största nöjen med att vara i Tokyo är att gå i musikaffärer. Jag älskar att gå in och finkamma efter tidningar, skivor, kassettband, merchandise etc. Jag tror att första besöket hos Closet Child låg på 50 minuter och kanske 30 på Puresound.
Jag strukturerar dessa besök på sjuklig nivå :P...skulle nog många säga X'D
Nu bodde jag i Shinjuku så det faller sig naturligt att jag besökte Closet Child och Puresound som ligger några minuter från tågstationen, i den stora smeten där allt händer, anledningen till att jag älskar Shinjuku På samma gata finns Puresound, nästan precis bredvid. Den affären är mer öppen och ljus men de har inte samma breda utbud :P I år reade de tidningar för 100 yen styck, annars inte så jättemycket att hurra för.
Vart ligger då de andra affärerna? Closet Child finns förrutom i Shinjuku i Ikebukuro och Harajuku i Tokyo, efter det ligger närmast en i Yokohama (har inte besökt den). Min favorit är nog den i Shinjuku, annars ligger Harajuku affären mig varmt om hjärtat. Ironiskt nog ligger den bredvid en affär som säljer lite Amerikanskt Street mode, så tar man ett steg till vänster dånar amerikansk hiphop och tar man ett steg till höger skriker nåt VK band ur högtalarna. Ikebukuros Closet Child ligger ganska undangömd och det är lätt att gå förbi den, ganska trång och jag har hitills inte hittat nåt särskilt (iofs hittade jag Another Cell i år men den var inte billig -.-)
Puresound har bara en affär i Tokyo vad jag vet, deras huvudbutik finns i Osaka och det är även den som styr deras internetutbud.
Jag intresserar mig inte direkt för musikaffärer som säljer nya skivor, så det är i stort sett bara Puresound och Closetchild som jag bryr mig om att besöka =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0