Kamijo vs Jupiter

Jag har alltid fått för mig att Kamijo varit ett av dragplåstrena i Versailles (eller iallafall att han varit en av de medlemarna som haft stadigast fanbase). Jag menar, han är ju den som haft störst framgång under längst period, och såklart så är han ju en av de som är snyggast (hur ytligt det än må låta spelar ju sånt roll, dessvärre).
Idag märkte jag dock att Jupiter, de övriga Versailles medlemmarnas projekt, har betydligt flre lyssnare än Kamijo på lastfm, och då är det inte ett par 1000, det är ett par 10 000:P Inte för att Lastfm är någon slags pålitlig statistik, alla skrobblar ju inte, men jag misstänker att det inte sitter någon hemlig Kamijo-grupp någonstans som vägrar skrobbla, medan all Jupiter fans endast lyssnar via lastfm...
Back to the point, jag blev lite förvånad, och ganska mycket överrumplad att folk seriöst tycker Jupiter är bättre! Jag måste medge att Kamijos första singel, Luis ~en ketsu no la vie en rose~inte var mycket att hänga i julgran, men han motbevisade det när Symphony of the Vampire släpptes tidigare i år!

(Jag laddade ner den, med en ganska negativ inställning och blev glass överraskad)
Medan Jupiter låter som Versailles senaste skivor, (som lät som om man lyssnade på samma låt i en timma), har Kamijo fångat den gamla Versailles andan! Det smakar Noble damn it.
Jag vill inte vara helt elak mot Jupiter, Nostalgie är riktigt bra, dessvärre är det bara den som är bra... och de måste få ett plus i kanten för att deras videor är bättre än Kamijos.
Det var underhållande att Mana gjorde en cameo i Luis ~enketsu no la vie en rose~, men den lilla "filmen" till Symphony of the Vampire är stundvis nästan pinsam (kan inte alla VK band bara sluta använda japanska barn som de sen tvingar på en tjock, blond peruk i sämsta möjliga kvalité och låtsas att de är västerländska), sen måste jag säga att det även är lite tröttsamt med Kamijos vampyrtema.

Om man däremot bortser från videor är Kamijo, so far, överlägsen. En fantastiskt bra låt från den senaste skivan är Throne, om man vill kan man blunda (eller göra nåt annat), så man inte blir negativt påverkad av videon ._.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0