Film Noir

Den 30 juli släpptes Velvet Edens andra videosamling, Film Noir. Mitt ex lyckades komma på dagen exakt, men eftersom att det skickades med EMS och ingen var hemma fick jag vänta en dag extra för att gå till posten och lösa ut det :P
Film Noir innehåller endast fyra videor, varav One Caress och Paraph redan släppts på Darkest Labyrinths officiella youtubekanal, så kan 2500yen verka dyrt. Kanske ännu mer när man ser resultatet...
 
 
Förhandsbokade man Film Noir från skivbolagets hemsida fick man en signerad kopia av DVDn (något otydligt på min bild :P).
Velvet Eden har ju tidigare (2000) släppt deras första videosamling SAD MASK som innehöll hela nio videor! Trots att bandet aldrig haft någon större budget så kändes de videorna proffsigare än vad man kan se på Film Noir. Paraph är den videon som känns mest välarbetad och som faktiskt inte lyser "hemmagjord".
Så, Shoujo A? Dada och Chro ser fantastiska ut och låten har vuxit för mig (inte för att jag någonsin trodde att Velvet Eden skulle göra en så glad och poppig låt), men jag kan inte låta bli att dra på munnen. Majoriten av det filmade materialet är gjort av Dada, han har dragit in selfie fenomenet i musikvideoproduktionen! De flesta av bilderna av Dada är filmade med hans vänsterhand medan han försöker av bästa förmåga att snyggt röra den högra i dansanta rörelser.

 
Velvet Eden då? Ungefär samma sak, men här verkar Chro hjälpa till som kameraman för mycket av Dada är filmat rakt framifrån :P Här får vi även se Dada i sin gamla skorpion kostym från hans drag-dagar i Department Hs event Deluxe Shocker (drag-event). Videon tar plats i något slags industrielltområde (typ en fabrik??) och bilden är väldigt hoppig (yrsel-varning). Jag undrar personligen varför Dada kände att skorpion kostymen passade i, vad jag uppfattar som, bandets titellåt... Random, men helt awesome, dragkostymer är inte vad jag förknippar med Velvet Eden, utan mer Dadas gamla Madame Tarantula klänning eller erotiska underkläder.
 
 
När tre av fyra videor känns amatörmässiga kan jag förstå att inte alla som lyssnar på Velvet Eden har lust att casha upp 2500yen (jag skulle dock oavsett kvalité betala även om det var en video där Dada åt middag *host*). Om sanningen ska fram är jag glad bara Dada håller igång någon slags aktivitet, han har ju redan ändrat, nästan, allt vad Velvet Eden brukade vara så han kan lika gärna fortsätta.
 
 
Kul att de unnade skivan ett tryck, jag som undrade vad det skulle bli av den där bilden...
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0