Man ska inte dömma hunden efter håren...eller nåt sånt

Jag erkänner mig vara en öppensinnad, trångsynt person. Jag har äntligen öppnat mig för välkända bandet D.
Trots att jag knarkat Ouka saki some keri i ett år har jag inte velat lyssna på nåt annat då jag dömt  ut dem som ett överskattat band (efter att jag hörde Schwarzchild). MEN, den här veckan kom jag över en recension av deras mini skiva Huang Di ~Yami ni umareta mukui och tände till på det faktum att titelspåret är inspirerat av kinesisk folkmusik. Kan inte annat än att säga att jag älskar den låten! Tycker det är jättekul att D blandar in folkloriska inslag i vissa låtar, särskilt eftersom att jag älskar asiens kultur.
Videon är helt underbar (trots det lite skumma bitarna där bandet ser ut som yakuza).
Efter att lyssnat på Huang Di nonstop i 2 dagar hittade jag även Hanatsumi no otome ~Rozova Dolina som för tillfället bytt av och går nu 24/7.
Är sjukt hypad att upptäcka mer av detta band!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0