Suzuhana Yuko & Wagakki band

Av ren slump gick jag in på cdjapans hemsida och såg att de för tillfället har fokus på en framtida release av Suzuhana Yuko & Wagakki band.
 
 
Inte för att det sa mig så mycket, men mitt intresse tändes ju såklart av deras framtoning. Ända sedan Onmyouzas låt Maou har jag letat efter traditionell japansk musik i vanlig populärmusik!
Det här bandet innehåller både shamisen, koto och shakuhachi, *dream come true moment*. Än så länge finns inte allt för mycket material tillgängligt och dessvärre är det ingen manlig vokalist, men Suzuhana Yuko röst passar utmärkt till den här typen av musik.
Skivasläpp 23 april, håll ögonen öppna!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0