7 dagar

Om en vecka är det dags för Renstage!

Jag känner mig hypad, även om Plunklock inte är ett band som jag vanligtvis lyssnar på, ska det bli kul att att gå på ett japan-konvent.

Igår började jag min Plunklock-mania  bara för att ha koll på deras låtar inför spelningen och jag blev glatt förvånad att deras musik faktiskt är såpass bra (min förutfattade mening var att de skulle vara nåt Ayabie-aktigt band), men Plunklock var inte bara söta, de har relativt bra musik också. Helt klart värt att lyssna på låtar som -FORWARD-, Countdown, World is mine och baladen Koe.

Jag har börjat planera vad jag ska ha på mig XD såklart... Kommer känna mig väldigt off, för min inspiration inför denna afton har blivit Mana XD Då kan man ju undra...hur kommer det sig att jag såg Moi Dix Mois iklädd H&M's jeansshorts och nu när jag ska se ett pop/rockband klär jag upp mig inspirerat av EGA modet? (._.): jag köpte en gilet på "rea" hos fanplusfriend och vill verkligen inviga den snarast ._. Såklart måste jag ha lite Dada över mig, så jag tänkte köra på spindelstrumpor till! Om jag vågar kommer jag ladda upp en bild ^^'

När jag spanade igenom DN igår såg jag att det finns andra japan "events" i staden nästa vecka! På Södra Teatern ska Shugo Tokumaru (Japansk popartist, typ svensk radiopop) spela på Södra Teatern och på Zita biografen har temakväll mat, där de kommer visa filmen Jiro Dreams of Sushi och sen bjuda på den riktiga varan :3

tanoshii ne...^^
 
>


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0