神様はじめました

Började i helgen se en anime vid namn Kamisama hajimemashita, sträck tittade på alla 13 episoder!
Såg en skymt av den i Tokyo en natt, ungefär klockan 3 (varför visar de anime serier som är riktade till 13+ klockan 3 på natten?._.?) när jag inte kunde sova. Stil-och storymässigt är den väldigt lik Fruits Basket, till min stora glädje då jag älskar den <3. handlar om en tjej, Nanami, som blivit övergiven av sin pappa. När hon blivit utslängd av hyresvärden möter hon en kväll Mikage. Som tack för att hon hjälpt honom (jaga iväg en hund) erbjuder han henne att stanna i hans hus  då han själv inte bor där längre. "Huset" visar sig vara ett shintotempel och där bor även 3 yokai, de små yokai Onikiri och Kotetsu, samt räven Tomoe.
Ett måste för de som gillar komedi/kärleks draman inom anime!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0