Versailles

Idag när jag var på väg till jobbet fick jag ett plötsligt sug efter Versailles, har inte lyssnat på dem på månader! Om ärligheten ska fram tröttnade jag efter att de gjort så många skit releaser :P Men när jag gick igenom min mapp på mp3:n insåg jag vad det var jag gick igång på för 4 år sen när jag först hörde dem. Noble är en riktigt bra skiva! En favorit låt som jag kan lyssna på hur många gånger som helst trots att texten är på engelska är The Revenant Choir. I vanliga fall föredrar jag att lyssna på japanska, passar dem bättre, men den här låten är för bra för att störas av knagglig engelska. Den har en annan version än den på Noble, singel versionen, som även är i videon och jag måste nog säga att jag föredrar den, låter pampigare :P *började leta frenetiskt efter singeln till ett rimmligt pris i eftermiddags*
 
En ironisk sak måste nog vara det att bandet släppte en skiva som avslutning när uppbrottet berodde på att de inte var nöjda med produktionerna längre :P samt att Kamijo öppnade en egen hemsida http://kamijo.syncl.jp/ där man måste betala en månadsavgift för att kunna logga in på. Jag är nyfiken på vad han ska hitta på nu, han är ju iallafall aktiv med tanke på 2013 kalendern (jäklar vad snygg han var på framsidan till den version där han sitter i ett badkar med rosor)
<3
Jag laddade ner (ja, laddade ner :P) deras sista skiva och den var inte rolig. Allt lät likadant och jag önskade bara den skulle ta slut -.- Hoppas sannerligen de hittar på nåt roligare i framtiden.
 


Kommentarer
TOMO-HOMO - And I Don't Want to Live This Life...

Jag håller med dig, känt detsamma om dem. Däremot tyckte jag att "Rhapsody in the darkness" var en riktigt bra låt ♥ :D

Svar: Då ska jag ta och pröva den =) (jag har verkligen ingen koll på deras senaste releaser ^.^'')
シルク姫

2013-01-11 @ 20:17:31
URL: http://tomohomo.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0