Det var bättre förr

Min Buck-Tick dyrkan fortsätter utan gränser. Buck-Tick 24/7, och så lite Soft Ballet däremellan (fick hem mitt ex av Ai to Heiwa i veckan).
Men det är verkligen som man förväntas säga, DET VAR BÄTTRE FÖRR! Jag är trött på alla kassa visual kei band med rosa/grönt/blått/whatever-hår, som spelar någon random rock.Vad hände med de gamla godingarna? Varför har Moi Dix Mois, som till en början var ganska populära, tappat sin publik?
Jag önskar jag kunde åka tillbaks i tiden och få uppleva visual kei scenen på 90-talet i Tokyo, när den fortfarande var relativt stor. Jag gillar egentligen inte musikscenen i väst under 90-talet, soundet var verkligen kasst då på det mesta...men det var banne mig då som Japans musikscen var som bäst! BUCK-TICK släppte Sexy Stream Liner, Malice Mizer var helt awesome, Velvet Eden kom 99, L'arc en ciel gjorde sina bästa låtar, Kilhi+Ice med sitt härliga 90-tals sound härjade på klubbar och Kamijo sjöng fortfarande med sin söta prepubertala röst, what's not to like?
 
Dröm er bort till det härliga 97, när Hisashi Imai fortfarande såg ung ut och Atsushi Sakurai hade **ruffs :3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0