Street fashion

Igår drog jag till universitetet för att plugga och läsa en jättetråkig bok om maskuliniteter, men när klockan var 13.30 höll jag på att somna så jag tog en kopp kaffe för att ladda batterierna och sen helt plötsligt fick jag för mig att kolla upp en bok om japanskt mode, Japan Fashion Now. Medans jag letade i hyllorna hittade jag även 3 andra böcker...behöver jag säga mer? Jag pluggade inte nåt mer den dagen :P
Som sagt, Japan Fashion Now, mycket bilder men förmodligen lika mycket text om allt från subkulturer till stora designers som Yohji Yamamoto.
 
 
De andra böckerna jag hittade bestod bara av bilder. Fruits and Fresh Fruits är två "bilderböcker" med foton på civila i Harajuku, där ser man allt från cyber till mori, 14-åringar till föräldrar (finns en jättesöt bild av 2 föräldrar med sin lilla 2-åring som alla är klädda i cyber inspirerade kläder). Inte bara är det fina bilder utan inspirerande att se hur folk vågar mixa och matcha och hämta inspiration från sina intressen!
 
 
 
Sista boken var Gothic & Lolita som innehöll en del kända ansikten som Chihiro, Sisen och ingen mindre än Vivienne Sato! Som enligt boken var 22 :PP *host* Jag gillar personligen japans goth mode väldigt mycket så den här boken var verkligen intressant och givande!
Hämta inspiration och låt dig präglas av japansk street mode
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0