NES, RIP -.-

Jag är uppfostrad av NES, det var den första konsolen som kom in i denna lägenhet, känns som att jag är född med kontrollen i min hand.
När jag kom hem från diverse äventyr under dagen satt jag mig alltid framför tv:n och spelade, främst Super Mario Bros 3, nostalgi, nostalgi.
Sen sålde min mor denna underbara maskin för att byta upp oss till en Sega Mega Drive, men de spelen var aldrig riktigt roliga...inte som NES.
När jag åkte till Tokyo förra året och fastnade i en spelbutik hittade jag retro sidan och gick och dreglade i säkert 1 timma. Jag höll ett begagnat NES för 6000yen i mina händer...men köpte det inte. Jag var sugen men avstod.
Nu när jag ska tillbaks till Japan har jag funderat mer och mer på det där med NES och bestämde mig för att köpa ett i Tokyo, så kom jag på...Japan hade ju inte PAL tv när NES gjordes. OoO
End of the world!
Jag skulle alltså behöva köpa både en adapter så jag kan plugga in den i väggen + en konverterare för att få färgbild med normalt ljud.
Byebye little NES T_T
 
Det blir inget NES för mig i Japan, hittade ett billigt på tradera dock, men det får vänta tills efter min resa :P
(sen var jag helt inställd på att skaffa ett 3DS i japan men läste att de är regionsbundna, very unlucky)
Kanske hittar nåt kul gamboy spel i tokyo då...
 
T_T
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0