D.Gray-Man

Nu när jag är sjuk och hemma från jobbet har jag i princip spelat och kollat på film/anime hela dagarna, och började kolla på D.Gray-Man i måndags. Egentligen är den ingen anime i min smak men den var ganska kul och jag gillar vissa karaktärer (Miranda och Allen :P), får se om jag klarar av att se alla 103 avsnitt dock.
Den handlar om exorcister som jobbar med att döda och hjälpa demoner som en elaking skapat, ungefär som de flesta anime serierna :P
Jag försöker intala mig att det är bra att se på anime för japanskan, men vet inte om det ger så mycket. Under seriens gång har jag skrivit ner ord som jag reagerat på och vill lära mig, det första blev moyashi X'D (bean sprout).
Känns som att det är omöjligt att hitta någon riktigt bra anime längre... någon i stil med Claymore! Claymore-aktig anime efterlyses!
.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0