Om mitt liv var en film, hur skulle soundtracket låta?

Jag hittade ett roligt meme på Lastfm. Reglerna är...eller snarare var enkla. De löd som följande;
1. Öppna ditt musikbibliotek
2. Tryck på blandning
3. Tryck på Play
4. Skriv låten du lyssnar på när du läser frågorna
5. När du går till nästa fråga, byt låt (tryck på next)
6: Fuska inte!
jag gillade inte de här reglerna så mycket så jag gjorde det två gånger, en gång med dessa och en gång då jag helt enkelt valt låtarna som jag tycker passar, tog även bort ett par kategorier som absolut inte skulle vara med i en film om mig X'D Mina resultat blev följande;

Opening Credits: Birushana's(美流沙女) låt Boku no kago.

Waking Up:
Ett uppvaknande måste göras lugnt,...Pierrot's Birth Day.

Falling In Love:
Jag skulle vilja bli kär till Malice Mizer's låt Ma Chérie. Den känns gullig och kärleksfull. (...och konstigt nog en sån där Malice Mizer låt bara jag älskar i min omgivning >.>)

Mental Breakdown: Hehe, en självklar låt, Suspect med Blam Honey. Den är så stressig och allt händer på en gång att jag nästan antar att den är resultatet av något nervsammanbrott Ryonai haft.

Driving: En låt som alltid fått mig att tänka på bilkörning är L'arc en ciel's låt Voice. Den är med på skivan Dune och är en av de äldre av deras verk.

Depression: Depressions låten måste ju komma från Velvet Eden! Den låt jag brukar lyssna på när jag känner mig nedstämd är Hanauri Musume (blomster flickan...eller floristen, iallafall en flicka som säljer blommor). De flesta av Velvet Eden's låtar låter i mina öron som att de bär på mycket sorg, är jag inte ledsen när jag börjar lyssna lär jag hamna i ett mindre glatt tillstånd och jag älskar det.

Happy dance: Jag gjorde ett meme för ett tag sen på facebook och då var en fråga vilken låt jag helst dansar till, nu är ju fallet så att jag inte dansar. Jag är stel som ett lik, men OM jag skulle dansa skulle det bli till Schwarz Stein's låt Addictive Epicurean. Jag dansar i mitt inre när jag hör den och det är ju tanken som räknas.

Betrayal: Akira Yamaoka med Love Psalm, en av de bästa låtarna i Silent Hill 2.

Regretting: Blood's låt Canary. Ånger, ånger ånger.

Long night alone: En lång natt ensam känns som en lugn låt. Det får bli BUCK-TICK's låt Dress (eller doresu på japanska). Lite av en grubblar-låt.

Flashback: Den här låten känns som ett koma tillstånd på nåt märkligt sätt, från att den börjar tills slutet när Klaha's röst blir klarare och han sjunger på Japanska, så känns den låg och dimmig. Som att den väntar under ytan...en tänkar låt att minnas till helt enkelt. Låten jag pratar om är såklart The Flower Bloom in Future med Pride of Mind.

Wedding: Den här skulle egentligen inte vara med, jag vill inte gifta mig men en låt som får mig att direkt tänka bröllopsvals är Waltz or the Moon från Final Fantasy VIII OST är ju så bra att jag måste få med den.

Final Battle: Såklart en strid måste innehålla Final Fantasy. Så, J-E-N-O-V-A Advent Children versionen.

Death Scene: Vilken låt är det som jag älskar och som har en av de finaste texter jag hört? Malice Mizer's låt Le Ciel såklart! Och ska någon dö i min film ska de banne mig göra det till Le Ciel Ò__´-

Funeral Song: Jag har de senaste 5 åren tänkt att antingen så vill jag ha Le Ciel eller en Velvet Eden låt spelandes på min begravning. Min första tanke var en helt annan låt, denna valde jag pågrund av att den är lugnare och texten passar. La Fin (original version) med Velvet Eden. Även om texten inte handlar om någon som dör så är det någon som ger sig av. (inom kort kommer jag posta en svensk översättning jag gjort på den låten)

End Credits: Gackt's låt Longing. Perfekt med sluttexten rullandes...ser iallafall bra ut i mitt huvud, :P

Och detta resultat med memet's original regler;

Opening Credits: Goatbed - Monica (Måste säga att datan valde första låten ganska bra :P)

Waking Up: Hora - Distorted World (Hmm, om jag skulle vakna upp i Matrix passar den här låten..)

Falling In Love: Moi Dix Mois - Vizard (Haha, med den här låten i bakgrunden måste det vara en väldigt "rätt fram" kärlek)

Mental Breakdown: Soft Ballet - Escape (Kanske...fast den här låten är för sansad och....ganska fel för nervsammanbrott ._.)

Driving: Eve of Destiny - Nervous and Innocence Live (X'D Den här skulle jag inte köra till om jag inte vill krocka...väldigt dålig kvalité)

Depression: Hora - Burial (Riktigt bra depressions låt...)

Happy dance: Lareine - Stranger in New Days (Glad låt till en glad dans)

Betrayal: GPKISM - Reliquia (Nee, den här låten är ingen jag ens lyssnar på eller gillar)

Regretting: Blam Honey - Tranceperent Sky (Varför inte, lite av en grubblar låt)

Long night alone: GPKISM - Immolare (Om jag var ensam och kände för att ha hemma disko ja...annars nej... lutar på åt nej. Min data verkar gilla GPKISM mer än vad jag gör...)

Flashback: Kaya - Curse of Rose Instrumental (Helt ok att se tillbaks till, om det är nåt dramatiskt som händer)

Wedding: Final Fantasy x OST - Auron's Theme (Haha, now we're talking. Final Fantasy är ett måste på bröllop)

Final Battle: Final Fantasy II OST - Magician's Tower (Skulle hellre ha en strid till en kraftigare låt men varför inte, det är ju iallafall tv-spel. Den här striden skulle helt enkelt inte behöva vara så brutal)

Death Scene: Soft Ballet - Ego Dance extended version (Jag gillar den här låten men NEJ! Man kan inte dö till den!! T_T det här är ju disko på Patricia -.-')

Funeral Song: Blood - Se Lever (Njaa...inte på min begravning iallafall >.>)

End Credits: Malice Mizer - Kagami no Butou Genwaku no Yoru 鏡の舞踏 幻惑の夜 Live Gardenia Tour (...det här var inte slutet jag haft i tankarna... Klaha drar skämt med Közi i cirka 6 minuter sen drar en låg kvalitéts inspelning igång... trösten är att det är Malice Mizer)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0