Gamla filer

Det finns så många band jag inte lyssnar på så ofta att jag lätt glömmer bort dem, vilket är synd för vissa är riktigt bra. Idag kände jag helt random att slå på New Sodmy's skiva Confess to a Love och kom genast ihåg alla små guldkorn den här skivan innehåller. New Sodmy är ett av de där glömda banden, ganska konstigt med tanke på att sångaren är Kamijo och Versailles har ju en rejäl publik.
Bandet startade med Kamijo och Mayu från Lareine samt You och Aya och höll bara i sig i mer än 1 år. Åter till den här skivan, den öppnas med Phantom som är en ganska bra öppningslåt, men de riktigt bra låtarna är Thirteen's in the Beauty och A way of Life. Helt klara favoriter, Kamijo sjunger med bra känsla och låtarna är helt enkelt riktigt bra. Imagine och Farewell är två andra låtar som sticker ut ifrån skivan.
Jag vet att Versailles har många fans och är ett av de band som lyckats bäst utomlands av visual kei banden men jag måste säga att jag föredrar Kamijo's röst i Lareine och New Sodmy. Den så kallade "pubertets rösten" attraherar mig mer än den hyper mörka i Versailles. Han låter ganska till gjord där. En annan kul sak med New Sodmy är att det inte är ett visual kei band och Kamijo bär väldigt lite smink om något alls och jag tycker han ser väldigt vacker ut neutral, han borde visa den sidan mer. Här är en youtube video med låten A way of Life,

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0