Reprise

Som kanske redan bekant släpper Moi Dix Mois en skiva i sommar. Mer exakt den 11:e Juli. Denna skiva kommer bestå av 12 låtar, 3 SE, en ny låt vid namn Je l'aime. Låtarna har valts ut av fansen, under en tid kunde vi maila Mana och önska en låt vi vill se på skivan. Om jag inte minns fel skrev jag Monophobia och jag är ganska säker att den kommer med då den är en allmän favorit och det är alltid kul att höra Seth sjunga Juka låtar.
Jag vet också att Seth läste upp lite information om detta på spelningen den 4:e November, men jag förstod inte så mycket av det och jag kommer inte ihåg vilken låt han nämnde, dessvärre.

Jag har såklart bokat skivan och ser verkligen fram emot att höra nya inspelningar av de gamla låtarna, jag är säker på att Mana gjort ett bra jobb.
Skivomslaget har såklart fått en del kritik vad jag sett, men också mycket ros. Jag tycker det var ett fint omslag, Mana som ängel med vita vingar för en gångskull är inget vi är vana att se.
Än så länge finns det ingen first press bonus och jag misstänker att det inte kommer någon heller, iallafall inte hos cdjapan.

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0