Arachne

Arachne
Text av Dada (Velvet Eden)

Jag är spindeln Arachne
Förtrollerskan gjorde mig till ett monster
Men bara i natt ska jag igen
"Återvända till flickan i drömmen"

Grymhetens gudar skakar
Denna kunskap kan inte misslyckas
Jag tar din avslitna hud och syr fast
Till dig ett ansikte som ingen annans

Du får frihet
Framtid och ett namn

Som en mardröm går det i en cirkel
Jag gör skönheten
Jag har använt all röd tråd i denna kropp
och gjort allt detta åt dig

Innan morgonen kommer
Ska jag med mitt bleka finger
Spåra sömmarna på din kind
Jag kommer dig ännu närmare.

Många frågetecken när jag själv läser detta och eftersom att jag inte är expert på Japanska blir det inte perfekt, men lite bättre än google's översättare :P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0