陰陽座 (Onmyouza)

Jag blev rekomenderad detta band för ett bra tag sen, dock har jag svårt för kvinnliga röster (jag vet, jäkla antifeminist :P) och låten var nog inte särskilt tilltalande för mig. Men igår kände jag mig så uttorkad på musik, trött på allt som fanns på min dator, mp3 och skivsamling så jag tänkte att jag ger dem en till chans! Till min stora glädje...
För den första låten jag kom över på youtube var 黒衣の天女 (kokui no tennyo), och den är helt fantastisk!
Kuronekos (sångerskan) passar utmärkt till låten, om hon faktiskt inte gör den ännu bättre.
Än så länge är jag inte så påläst om bandet mer än att de spelar hårdrock/metal och att de alltid klär sig i den traditionella kimonon. På deras wiki står det att de är klädda i Heian periodens mode, men med lite googlande såg jag att det inte alltid stämmer :P (har sett skymtar av den modernare kimonon som utformades under 1000-talen).
Sångerskan har tidigare varit med i det, relativt, okända bandet Ér, elektroniskt goth band där Kuroneko hoppade in när den första sångerskan lämnat bandet.
Både Omnyouza och Ér är helt klart värda att kolla in, se länkar nedan.
 
Cool video med finfina kostymer. Älskar Kuronekos sminkning <3  Höjdpunkten är verserna, hennes röst är otrolig!
 
http://youtu.be/kqvcyoETT1c 
Klippet gick inte att bädda in, men här är en personligfavorit med Ér, Ethos.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0