Nu har jag äntligen gett Ziz en chans

Vid första lyssningen av GIFT förra året tyckte jag inte den var så bra, helt ok. Att Chargeeeeee var med i bandet gjorde att jag starkt tog avstånd X'D (tål honom inte) Men Közi älskare som jag är, såklart jag måste höra skivan och ge dem en ärlig chans! Och tänkte att nu när de släpper en skiva med Ken Morioka från Soft Ballet som jag gillar så är tillfället rätt att lyssna av GIFT igen. Som alltid eller oftast, hittade jag såklart 2 små guldkorn; Kosmostill och Sanityman. Kosmostill lät väldigt Közi <3, lugn men ändå catchy. Älskar hans röst i den, otroligt hur ung han låter =) Sanityman, har jag nu lyssnat på nonstop hela gårdagen och hela morgonen .____. Sjukt bra.
När jag lyssnar på musik har jag en tendens att lyssna på specifika ord och hur den som sjunger uttalar dem, eller bara små stycken som låter extra bra i sångarens mun. Den här har hela refrängen! Közi's söta röst är perfekt och texten känns lagom flippad för honom X'D
Så, eargasm när han sjunger:
 
Never, never, never, never to be lonley
onaka ippai meibii
Wanna, wanna, wanna, wanna tell you about
nanimo nano wanabii
 
Tolkar onaka ippai meibii som; en drink kanske
och nanimo nano wanabii som: vem jag vill vara
 
Är iallafall en sjukt bra låt, måste köpa båda skivorna när den nya släpps på amazon!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0