D & Klaha

För ett par veckor sen bestämde jag mig för att slå till och köpa Rosenstrauss och idag kom paketet!Jag köpte B-versionen som inkluderar låtarna Rosenstrauss, Kouri goku no majuu, Kurenai no rourui och Kurenai no rourui instrumental samt en extra tjock booklet. Limited edition utgåvorna kommer även med ett kort på någon av medlemarna.
Bookleten kändes inte särskilt tjock...så jag funderar över hur de övriga versionerna ser ut XD Men det är ju inte det som är viktigast, det är B-sidan, Kurenai no rourui! Låten är suverän, något av det bästa D gjort! Rosenstrauss är en bra låt men för mig kommer den helt klart i skymundan, likaså Kouri goku no majuu. + i kanten för det signerade kortet man fick från CdJapan =)


När jag la min beställning var jag inne i en Klaha-period, så jag passade på att köpa Märchen när jag ändå var igång :P Deatta hi no mama är starkare än både Märchen och Stay in the rain, men singeln i helhet är bra, typisk hjärta och smärta från Klaha (inget illa menat, han gör den typen av låtar extraordinärt, det är bara inte lika bra som vare sig Pride of Mind eller Malice Mizer).


Snål som jag är kör jag vidare på SAL (många som är paranoida betalar hellre dubbla, eller tredubbla, för att få ett id nummer) och den här gången tog det "hela" 2 veckor innan jag fick min order :P Väldigt prisvärt för 700yen.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0