Cover?

För antalet månader sen såg jag att bandet Misaruka ska släppa en cover av Malice Mizers låt au revoir, dömmande som jag är svepte tanken att hela bandet ser ut som en dålig Malice Mizer kopia förbi. Jag grämmer mig inte över det längre, iallafall inte sen jag såg deras cover av Malice Mizers låt Gekka no yasoukyoku.
Jag tycker de flesta "nya" visual kei band ser och låter relativt dåligt överlag, Misaruka bekräftade även det XD
De har billiga kopior av Yu~ki och Közi, samt en "Kamijo" och en mix av Hizaki och Mana -.-
Låten, ja, de har liksom inte bearbetat den särskilt mycket utan de kör på en nyinspelad version av originalet, och videon är en kopia (av bästa förmåga..hoppas jag annars är det ett hån).
Nu vet jag inte om jag ska vänta mig ytterligare en dålig version av Au Revoir eller om de bara döpte singeln till det... Efter det här behöver jag en rejäl dos Malice Mizer, och hoppas att jag glömmer att jag någonsin sett det här x_x
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0