Buck-Tick singlar

 
I veckan fick jag hem 3 Buck Tick singlar jag vann från yahoo, Jupiter, Heroin och Candy. (som vanligt använde jag mig av shoppingmalljapan.com för att buda).
Jupiter singeln var den största anledningen till att jag ens la något bud, jag ÄLSKAR Sakura, så jag var tvungen att ha singeln. Dock såg jag att det såklart fanns en limiterad utgåva av singeln precis när jag vunnit auktionen :P
Anyway,
som alltid skiljer sig Buck-Ticks singelversioner från respektive album. Oftast inte så stora skillnader men ibland avgörande, som med Candy :P Jag gillar inte alls bruseffekterna som finns på albumversionen och att Atsushis röst låter kvävd, singeln är mycket bättre. På Heroin är det bara små delar, såsom introt och mittenstycket, Jupiter är också nästintill likadan som sin albumversion.
Heroin singelns B sida är Rasen Chuu -tapeworm mix-, eftersom att originalet (som kan hittas på SEXY STREAM LINER) är en av Buck-Ticks bästa låtar enligt mig var jag väldigt förväntansfull över att höra denna version. Låten i helhet var inte särskilt drastiskt ändrad, men det som var utbytt var till det negativa. Den är absolut inte dålig, men den är inte i närheten av SEXY STREAM LINERs version.
 
Som ensam budare fick jag singlarna för endast 300yen (dock tillkom som alltid avgifter till shoppingmalljapan på ca 500yen).
Jag har en liten inre fetish för udda format såsom dessa 8cm singlar :3 Så det ska bli ett sant nöje att samla på mig fler av Buck-Ticks äldre singlar.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0