Game On 2.0

Idag bar det av till Tekniska museet för att gå på Game On!
På deras hemsida presenteras den som världens största spelutställningen, och det fanns en hel del där.
Jag kan börja med det positiva;
Något jag uppskattade var att det verkligen fanns alla möjliga spel! Diverse konsoler som man kunde testa, men även i montrar. Allt från Pong till XBOX360. Under min tid där hann jag bland annat med Street Fighter (PS2), Zelda II (NES) och Pokemon. Det fanns även en del uppbyggd som en arkadhall (för den som orkar köa), med allt från Pac-Man till bilspel. Med en massa rolig funfact skriven på väggarna blev jag även berikad med ny information om dessa gamla klassiker.
Som synes fanns det mycket att göra, SYND då att de kastade ut en efter 50 minuter! :P
Tekniska tycker alltså att 50 minuter räcker, inte ens en hel timma... Jag hade tydligen inte läst på ordentligt inför besöket för jag blev väldigt förvånad när tjejen i entren gav oss en tid. Jag förstår att de inte bara kan låta folk komma och stanna hur länge som helst men 50 minuter hinner man inte mycket på om man faktiskt vill spela.
För 100 kronor kändes det som ganska kort tid, och kanske inte helt fullt värt pengarna (OBS 100kr är studentpriset, för övriga som inte är barn eller pensionärer kostar det 120kronor!).
Så tack CSN för att ni förser mig med pengar som jag kan kasta på Sveriges dyra museer.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0