Plunklock!!

Igår var jag på spelningen med Plunklock på Huset i Huddinge som planerat. Bandet i sig var jättebra live, återkommer till det, men det övriga...nja =/
Lokalen låg en bra bit från centrum och jag insåg ganska fort att här kommer inte många få plats XD Lite synd om Plunklock som måste spela på en ungdomsgård :P (kanske hade fler kommit om det varit på fryshuset eller liknande??)
Pinky och Haruka klev på först för att stämma av deras instrument, samtidigt som arrangören kom med regler och informationen att det är något under 100 pers där! O_O-var ungefär mitt ansikte då. Som sagt, det kändes mer som nåt skoldisco än en spelning XD
När Seishou också hade kommit på började de spela (låt jag inte känner igen) och slutligen kom Halo. En sak jag måste berömma dem för är att de iallafall inte drog ner kvalitén på sin spelning, trots omständigheterna. Halo var väldigt närvarande hela tiden och försökte egga igång den lilla publik han hade att göra med. Han tog ögonkontakt flera gånger med folk...blandannat mig  som stod framför honom, han spände ögonen i mig och visade med handen hur han ville att man skulle göra (när de andra 88 personerna var med på noterna men inte jag och mitt sällskap XD) och jag blev så generad av det att jag bara log lite, Halo log tillbaks och lämnade den biten av scen *phew* XD (nästan så jag var rädd att gå på signeringen efter det där XD)
Man fick endast filma och fota under de två första låtarna och som tur var spelade de COUNTDOWN som andralåt ^^ Jag fick även min andra favorit -FORWARD-, och såklart spelade de World is mine.
Halo var väldigt charmig på scen, och kul (tappade nästan microfonen, snubblade in till ett encore och kastade sin handduk på Seishou istället för till publiken) spelar de i sverige igen, eller rent av i Tokyo när jag är där, kommer jag garanterat göra ett återbesök.
Seishou försökte charma med sin svenska när han kom ut på scen igen för extranummret, Pinky likaså som sa skål och "svepte" en cola burk :P
Signeringen hölls utanför och jag bestämde mig (efter svår beslutsångest) för att köpa GradatioN (nu ångrar jag lite att jag inte köpte NOW or NEVER också), min kompis var smart nog att fråga vart kön började så vi hamnade först fufufu. Det kändes lite...hmm, kontrolerat? när de var tvugna att vänta in ett ok från någon de åkte med trots att de redan sagt att jag fick gå fram :P Bandet var trevliga, Seishou började med att säga hej, men när jag sa konbanwa bytte de från engelskan. Jag småpratade lite med Halo (fan vad snygg han är XD) och gick vidare, (alla förrutom Pinky skakade hand innan de lämnade över skivan ._.) och med darriga knän gick jag hem XD
(nu ska jag sammanfatta det jag kommer ihåg och skrev ner till en recension för JaME ._.)
 
Min outfit, blev lite ändringar i sista minuten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0