Orochi 桜

Sakura (桜) och traditionell japansk kultur verkar vara lite på tapeten inom visual kei. Hittade den här låten som heter, inget mindre än; Sakura, för ett par dagar sen. Låten har influenser från traditionell musik och såklart innehåller videon svärdfäktning och solfjädrar.
Personligen tycker jag sångarens röst är ganska speciell, både negativt och positivt. han låter lite hård, vilket jag gillar, men ganska banal i längden.
Men det är en bra låt och jag uppskattar alltid när lite gamla japanska influenser syns och hörs.
 
 
 
Något som slog mig när jag såg en bild på bandet var att sångaren har drag av Gerard Way, sångaren i My Chemical Romance... O_-
 


Kommentarer
Anonym

Jag kommer låtsas som om jag inte läste det där om att stackars Ushipon ser ut som den där jävla Gerard Way. Hur tror du han skulle känna sig om han hörde det? Ushipon skulle onekligen drivas åtminstone halvvägs till självmord av blotta tanken att någon kunde dra en sådan parallell. :(

2013-03-17 @ 13:25:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0