Ingen Visual Kei i finalen

Yohio tände inte den internationella juryn riktigt, och slutade med 31 poäng, nästsist. Tills folkets röster var räknade och visade att han blivit publiksuccé. Enligt msn hade Yohio yttrat att Europa låg efter och inte var redo för hans nummer, kan inte riktigt hålla med om vi talar om Europa som världsdel då Visual Kei känns större där än vad det gör i sverige... juryn var möjligtvis inte redo för det :P
Fast det var nog problemet i stort, platsar Visual Kei i Melodifestivalen? Heartbreak hotel som låt, nu är det ju väldigt svårt att definera ett Visual Kei sound då det egentligen handlar om utseende idag, men jag tycker ändå att jämnfört med västerländska band kan man höra en viss skillnad och Yohios låt lät mer som en vanlig pop/rock låt som vi lätt kan hitta både i Melodifestivalen och på vilken radiostation som helst. När han ändå spelade ut hela utseendet borde han skrivit låten själv, så vi hade fått ett fulländat Visual Kei tema.
Men Melodifestivalen är väl inget att gråta över när cdjapan gör reklam för ens senaste skivsläpp? :P
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0