DMC - Detroit Metal City

Igårkväll tittade jag på den relativt populära filmen Detroit Metal City. Jag var ganska negativ till den från början men  fick mig trots allt ett par skratt. Man får följa Soichi Negishi som flyttar från landsbygden för att läsa vid ett universitet i Tokyo, med baktanken att slå igenom som musiker. Han älskar popmusik och vill helst av allt göra musik som ger folk drömmar, och använder sitt egna citat No Music, No Dream som motto. Efter skoltiden ser hans liv helt annorlunda ut. Han är nu ledaren Krauser i metalbandet Detroit Metal City och sjunger om våldtäkter och mord istället för kärlek.När Soichi en dag möter en gammal klasskamrat som han är kär i försöker han bryta upp med bandet en gång för alla, men hamnar snart i ett dilemma. Ger han ändå inte sina fans drömmar, om även något groteska?
 
När jag såg Soichi, eller killen som spelar honom, kändes han väldigt bekant, han var väldigt lik huvudrollsinnehavaren i Norwegian Wood. Efter lite googlande såg jag att det var Kenichi Matsuyama som spelar Soichi, det vill säga L från Death Note och en av bandmedlemarna i filmen Nana!
 
 


Kommentarer
Elizabeth

Den här filmen är...speciell xD

2013-08-07 @ 23:26:06
URL: http://www.eruiel.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0