Visual kei i melodifestivalen?

Först, ja, jag läser smått om melodifestivalen -.- och för det andra har jag sett att lite visual kei anda möjligen kommer synas i rutan på lördag. Svenska Yohio ska ställa upp med låten Heartbreak hotel, misstänker dock att den kommer smälta in ganska bra och inte lysa VK rakt igenom:P
Jag lyssnar personligen inte på Yohio eller hans band Seremedy men tyckte ändå det var värt att notera. Läste imorse en liten intervju med honom angående hans framträdande på lördag i Hemmets journal (igen, ja, jag läser Hemmets Journal) där han skulle beskriva Visual kei och sa nåt i stil med att han och ett FÅTAL väljer att bära klänning vilket totalt väckte mig (tack Yohio), ett fåtal? Är det inte samma kille som varit i Japan och släppt skiva? Samma kille vars skiva jag hittade på Closet Child? Jag kan komma på ganska många band där det finns iallafall en kille som strosar runt i kjol/klänning; Mana, Dada, Kaya, Asagi, Ryonai, hela Lareine, Hizaki, Jasmine You (RIP), Peggy, GPK, ska jag fortsätta? Ne, ett fåtal tror jag han fått om bakfoten, visual kei må vara en subgenre, men bland de som gillar den är det absolut inte ett fåtal i kjol och klänning. Till och med Hyde har ju varit kvinna på scen! Punkt på denna diskussion, kul med nåt (förmodligen) Japan inspirerat, tror dock att de som kommer rösta mest på honom är barn under 15, folk här är nog inte helt redo för den stilen, men har han tur går han direkt till final, de andra bidragen var ju till hans fördel :P
Yohios facebook:
http://www.facebook.com/#!/YOHIOofficial?fref=ts


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0