Varför?

En rolig sak jag märkt genom åren när jag berättat eller visat bilder på all snygga killar från Visual Kei band som klär sig kvinnligt i kjol eller klänning är att alla frågar mig varför. Varför? Ja varför, inte frågar jag någon som lyssnar på opera, varför står den där snubben i kostym? jag förstår inte denna besatthet av att allt ska ha någon konstig anledning och det sjukaste av allt är att jag får en känsla av att en del av de som frågar varför vill höra nåt i stil med; jo för han är gay, eller han är rent av sjuk i huvudet! Varför ska det vara så konstigt med kläder och utseende? Dagens samhälle ska vara så öppet och accepterande men trots detta är det jättekonstigt om en kille uppträder i kjol, då är det nåt fel helt plötsligt (absolut inte för att jag tycker att vara gay är fel, men vissa tycker ju det, dessvärre). Klänningen och kjolen är gjord för tjejer, eller? En sak som fångade mitt intresse för Visual Kei var den stora frihet gällande kläder som banden visar. Det finns inga som helst ramar och regler över hur de ska se ut och det är helt fantastiskt!
Och de här männen ÄR vackrare än kvinnor :P
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0