Shopoholic

Jag fyllde år för ett tag sen och jag brukar nästan aldrig få sånt jag verkligen vill ha (eftersom ingen orkar ta sig tiden att leta reda på alla skivor jag vill ha :P), så jag gick lös på yahoo och tänkte att något litet kan jag ju få unna mig. Det "lilla" slutade med 11 skivor och en massa värdefullt papper :P
Eftersom att jag letat efter första utgåvan av Buck-Ticks skiva Six/Nine (som har ett speciellt fodral samt att Rakuen ska innehålla en viss del från koranen som sen togs bort), och insåg ganska snabbt att köpa den löst skulle ändå kosta mig mer än om jag hittade något slags paket med fler skivor, vilket jag gjorde, alla deras första 9 studioalbum. Så jag slog till och när jag ändå skulle lagra saker hos shoppingmalljapan kunde jag ju lika gärna köpa andra saker :P Så jag hittade en någorlunda "billig" Voyage, första utgåvan med slipcase och extra bok, och ett paket med pamphlet, kort och en signerad flyer från Malice Mizers film Bara no Konrei.
Jag kände mig jätteglad när jag köpte allt det där, nu har jag mest ångest för mitt utrymme. Snart kan jag bygga en trevåningsvilla gjord endast utav skivor.
 
 
Förövrigt jobbar jag vidare med att försöka klara av mina tentor X'D och snickra ihop en recension av I-ai-s första album till JaME, inför deras spelning här i januari.
Idag gick även Nyanko Scandal Factory ut med att duon ADAMS kommer hit för en spelning den 12 april!
 
Till en början var jag ganska negativ till I-ai-, men när jag lyssnat igenom deras skiva så finns det iallafall två låtar som sticker ut och är väldigt intressanta. Dessvärre fanns inte dessa på youtube såklart :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0