The Candy Spooky Theater

I mitt första riktiga inlägg vill jag dra tillbaks tiden till när Visual Kei fortfarande var någonting nytt för mig.
Ett av de första banden jag började lyssna på var The Candy Spooky Theater. Det som jag gillade med dem var deras roliga stil både klädmässigt och musiken. Av ren slump, precis som med det mesta jag snubblat över, hittade jag deras låt Devilish Kidnapper på Youtube och fastnade direkt. Idagsläget lyssnar jag inte så ofta på deras allt för många skämtsamma låtar, utan föredrar till exempel Ferris Wheel och Alice, men såklart det kan vara kul att höra Nejimaki Denki Isu (The wind-up electric chair), La Dance Macabre eller Murder Toy In The Closet.
Allmänt består bandet av 3 medlemmar, Jack Spooky (sång), Peggy (bas) och Kal Bone Junior (gitarr). Jack Spooky har en ganska speciell röst, inte bara när han ska försöka låta läskig ^.~ , och den funkar riktigt bra i de "seriösa" låtarna.
Den här skivan är en begränsad Eu-utgåva, men alla låtarna är släppta i form av singlar. Denna version har ett pappers fodral som viks ut (se bild), och köptes på New Nippon som inte finns längre.
Jag rekomenderar The Candy Spooky Theater varmt till den som vill ha lättsam musik med en twist.






Länkar:
Jack Spooky's Blogg (på japanska): http://ameblo.jp/thecandyspookytheater/
Officiell Hemsida: http://www.thecandyspookytheater.com/



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0