Mana様fyller år idag!

Den 19 Mars är det Mana's födelsedag! Hans ålder är såklart okänd men jag gissar att han fyller 39 eller 40. Den 24 håller han sin årliga födelsedags spelning, hoppas han laddar upp många bilder på Moi Dix Mois hemsida ^^ Det lär ju iallafall vara mycket om det i nästa månads Madoshou =)
För att fira Mana ska jag lyssna mycket på Malice Mizer och Moi Dix Mois, kanske även lite Girl'e och Matenrou till och med :P
En av de låtar som Mana skrivit och som suttit starkast spår i mig är Ma Chérie som gjordes 96 när han var med I Malice Mizer. Jag älskar den låten, särskilt från de live framträdanden som finns på DVD. Som till exempel denna från Sélection de performances live.

Men eftersom att Malice Mizer varit inaktiva i över 10 år så måste jag ju lägga till en Moi Dix Mois video. Jag föredrar Seth som sångare, men Juka gör den också bra. Perish. har alltid varit en favoritlåt från Moi Dix Mois och blev ännu bättre när jag såg den live. Mana bjöd verkligen in till Moi Dix Mois värld när den spelades.
 
Jag hoppas Mana har en fantastisk födelsedag med en massa fina presenter, tårta och att han är med folk han älskar.
K postade ett kul medelande på facebook idag; Happy birthday to MY BOSS!!!! X'D
Jag har skickat iväg en hälsning till Mana, gå in på hans blogg och lämna dina gratulationer =)
お誕生日おめでとうございますマナ様!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0