La fin

Mitt första och mitt absolut favorit band är Velvet Eden. Jag har aldrig hört så många bra låtar från ett och samma band. Mer om Velvet Eden och min relation till dem senare. Det här blogg inlägget skulle vara tillägnat en kass översättning jag gjort av Dada's blogg, hehe.
Hans inlägg handlar om låten La Fin, en av Velvet Eden's klassiker, som gjorts 3 versioner på och nu är en till på G. Så,han började med att tala om den första versionen som gjordes av Kalm och texten av Dada. Den skrevs tidigt i deras karriär, kan vara den 3:e eller 4:e låten. Låten påminner om vanliga poplåtar (vilket jag inte riktigt kan hålla med om...) och han återanvände låten Lady Meister som han skrev i sitt första band E-typ. Lady Meister anser Dada inte är en Visual Kei låt. Utan La Fin hade det inte varit troligt att Velvet Eden gjort comeback. Det som var det största problemet var Dada's röst. Han hade inte sjungit på 8 år och hade nu lite flås när han sjöng La Fin. Men en ny version gjordes av Aci som då gjorde musiken. Nu, 2 år senare fick Dada en förfrågan av en kille att få görs en remix av La Fin. Den gjordes men Dada gillade den inte. Så Dada bad honom använda samma toner som orginalet. Nu anser Dada att han klarar av att sjunga den. Han lyssnade på orginalet och tyckte att den var dålig, barnslig. Från den har han förbättrat diverse saker, han har gått tillbaks till hans gamla sätt att sjunga och "helat" låten. Den slutgiltiga titeln har blivit La Fin-Final Mix. Dada bad även om ursäkt om hans röst låter slö på lördag och att folk inte ska skratta åt den för det tog 8 års arbete. Låten kommer framföras på lördag i hans gamla Velvet Eden kläder som kan ses på bilden. 
Här är min fanvideo till 2010 versionen som jag tycker blev riktigt bra.
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0