Idag är det 1 år sedan...

Jordbävningen i Japan. Jag har läst DN hela helgen som haft repotage om de drabbade delarna. Många intressanta och gripande berättelser. Delar av de värst drabbade städerna står fortfarande helt orörda. Det finns skolbänkar med halvätna matlådor, affärer som är helt övergivna. De som överlevde och som var bosatta i dessa områden är idag tvugna att ansöka om ett tillstånd att få se sina hem.
Så dagens låt får bli en gammal klassiker, さらばシベリア鉄道 av 大瀧詠一. Titeln betyder Farväl Siberiska järnvägen och artisten heter Otaki Eiichi.



" いつ、いつ、いつまでも待っていると" ~jag väntar i all evighet



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0