Första gången...

...jag var tvungen att hämta ut en tidning på posten bara för att den var skickad i något som påminnde om en pizza kartong. Det är vad jag kallar service, de flesta andra företag hade skickat den i en påse men inte cdjapan där får man allt i kartong <3
Denna tidning, Fool's Mate Januari 2012 försökte jag hitta på Sunai men den var slutsåld när jag väl kom dit och SF bokhandeln tog 165 kronor. Ironin, jag skickade efter den från Japan för 147 inkl frakt och då fick jag mina ynka poäng som jag sen kan dra av som rabatt när jag handlar nästa gång.
Jag lyssnar ju inte på särskilt många nya band så varför lägga ner så pass mycket pengar på en musiktidning från iår? Jo, 1 sida Moi Dix Mois. Det var en recension från en spelning de gjorde i November förra året som jag var på och jag är en sucker för minnen, allt ska dokumenteras och inget får glömmas. Jag hade ju såklart glömt setlist:en, bara det var ju nästan värt 147kronor, och alla fina bilder (för få på Seth dock och INGA! på Hayato T_T). Sidan var helt värd priset dock...
Det tog cirka en månad för mig att få tidningen men den kom hit i fint skick tack vare pizza kartongen och kan jag få den billigare än här till priset av att vänta så gör jag gladerligen det. Den skickades med Sal, utan tracking. Många kör på rövarhistorien angående SAL, paket som helt försvunnit etc. Jag har användt det ett par gånger nu och inget har någonsin försvunnit, det längsta jag fått vänta är runt 4 veckor men jag gör hellre det och slipper dyra frakter och tull/moms avgifter (posten bryr sig sällan om det skickas utan tracking) och jag försöker intala mig att paket inte bara kan försvinna, trasigt vid ankomst är inte heller särskilt troligt med tanke på hur noggrant de Japanska företagen packar (oftast).




Jag köpte samma tröja som Mana har på den lilla bilden i mitten^^ Har dock inte burit den än.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0