Nya paket, nya kopior

Under veckan som gått har jag fått ytterligare 2 paket, vilka jag kände mig väldigt hypad inför. Det första innehöll diverse från yahoo och mbok, mer specifikt Arc:g:noël's 3 demo band som jag letat efter i 2 år nu! De var inte jättebilliga direkt (med frakt till min shoppingservice blev det runt 450kronor) men jag är glad att jag har dem. Särskilt eftersom att  盲目ノカナリア/ピエロ bandet inte ens finns uppladdat någonstans. Ska försöka mig på att göra en översättning av de lyrics som medföljde.

Sen köpte jag även UV tidningens Malice Mizer special när de la ner 2001. I detta nummer är alla artiklar samlade från 1998-2001. En riktigt smarrig Malice Mizer katalog :P De flesta bilderna är redan scannade men jag som samlare och stort fan uppskattar ändå att ha denna i bokhylla. Priset var nog en bidragande faktor till att jag köpte den just nu, jag var den enda bjudaren och vann den för 140 yen (fufufu).

I detta paket fick jag även Velvet Eden's CD Ningyou Shoukan som jag redan har, anledningen till att jag budade var för att den kom med ett signerat foto på Dada och Kalm.  (ingen bild på den än)

Sen...det andra paketet som kostade mig 590 kronor och som bara innehöll 1 ynka kassett. Men som är ovärderligt för mig. För en vecka sedan satt jag som alltid och letade igenom alla auktions sidor och secondhand affärer, men till min stora förvåning och lycka hittade jag Velvet Eden's band Operaza no Kaijin. Trots dess höga pris köpte jag detoch trots att jag inte ens hade fått se en bild av det och det straffade sig -.- Bara av att se framsidan såg jag att det här bandet är inte äkta vara och det fick jag försäkrat när jag lyssnade på bandet som inte ens är Velvet Eden T_T  Nu väntar jag på svar från affären som sålde det till mig och hoppas att de ger mig pengarna tillbaks utan att jag ska behöva blanda in paypal -.-

Och såklart kunde jag inte hålla händerna i styr och budade på 2 nya auktioner i förrgår X'D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0