Lonliness of the Vampire

Jag har suttit länge och försökt framställa en okej översättning av Velvet Eden's cover av Fear of the Dark som Dada döpt om till Lonliness of Vampires. Översättningen låter absolut inte helt flytande, men man förstår vad hans sjunger om iallafall.
Dada sa att han såg den som en kul grej, att han gjorde en cover på Iron maiden's låt Fear of The Dark på skoj, men jag tycker den är rikgti bra. Helt kalrt värt att kolla upp på youtube! Eller ladda ner från Dada's facebook.
Här är då min översättning.

Lonliness of the Vampire

Skakandes i mörkret sitter jag som törstar efter blod
Jag kan inte visar hela mitt sanna jag

Fear of the Dark, Fear of the Dark
Det där är gamla illusioner
Fear of the Dark, Fear of the Dark
Bara du är min fallna ängel

Vare sig du ber mig
Klocktornet fyller mina öron
Under månljuset låter jag dig märka mina betar

Fear of the Dark, Fear of the Dark
Varför vill du inte ha en blodsfrände?
Fear of the Dark, Fear of the Dark
Bara du är min offergåva

Din lena, vita hud gör mig galen
Stormen blåser hårt, min mask lossnar och faller av

Fear of the Dark, Fear of the Dark
Bara du kan få mig att försvinna
Fear of the Dark, Fear of the Dark
Bara du är mitt kors



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

シルク姫

シルク姫のブログへようこそ,Välkommen till min blogg, Silk Hime. Här skriver jag om mitt brinnande intresse, Japan. Jag är en fanatiker när det kommer till mina favoritband, här får du läsa om mina senaste köp, bristande översättningar och musikrekommendationer.

RSS 2.0